lat -- rus

 

 

Bai Lu, Baltā rasa; 7.septembris- 22.septembris

Gada piecpadsmitā perioda patrons ir mazs zēns ar zobenu- aukstuma simbolu un pudeļķirbi, no kura līst rasa.

Plaušas- rudens orgāns:

Rudenim raksturīgs sausums, tā elements ir metāls, galvenais orgāns- plaušas. Tradicionālā ķīniešu medicīna rudeni saista ar bēdām un raizēm, jo daba dodas pretī ziemai. Daži cilvēki ir sevišķi uzņēmīgi pret rudens melanholiju, tomēr labāk pavisam apzināti pievērsties šī gadalaika skaistajām pusēm un tiekties pēc miera un līdzsvarotības. Dvēselei un Ci jāatgriežas iekšienē. Rudens ir miesas un psiholoģiskās saudzēšanas laiks. Neievērojot šos noteikumus, cilvēks nodara ļaunu savam plaušu Ci, kas ziemā var izraisīt slimības. Rudenī vajadzētu celties agri un iet gulēt agri.

Izturēšanās ikdienā:

Agru rudeni raksturo lielas temperatūras svārstības, un cilvēki kļūst uzņēmīgi pret tādām slimībām kā bronhīts un elpceļu iekaisumi. Šīs slimības var izraisīt arī alerģiskas reakcijas uz putekšņiem, mājas putekļiem un ērcītēm, uz lakām un krāsām, kā arī no jūras produktu ēšanas. Infekcijas risks būtiski pieaug, tāpēc svarīgi veikt noteiktus vingrinājumus.

Uzturs: Jēra gaļas un balto rutku sautējums

1 kg jēra gaļas nomazgā un sagriež lielos gabalos, tāpat arī 500 g balto rutku un 100 g burkānu. Pannā sakarsē eļļu, sacep 2 plānas ingvera šķēlītes, līdz tās sāk smaržot, pievieno jēra gaļu un 5 minūtes apmaisot cep. Pēc tam pielej pustasi auksta ūdens un 10 minūtes vāra. Tad gaļu, burkānus un nedaudz kaltētu mandarīnu miziņu (ja ir) pārliek sautējamā katlā, uzlej ūdeni, lai tas nosedz sastāvdaļas, uzvāra, pievieno rīsu vīnu, sāli un nosedz ar vāku. Uz lēnas uguns vāra pusstundu. Pēc tam pieliek rutka gabaliņus un vāra, kamēr gatavs. Pirms pasniegšanas izņem ingveru un mandarīna miziņas. Šis spēcinošais sautējums stiprina liesu un kuņģi, īpaši ieteicams plaušu slimniekiem un aukstumjutīgiem cilvēkiem ar vāju miesas būvi. Stiprina imūnsistēmu.

Vingrinājums pret iesnām:

Taisnu mugurus apsēsties uz krēsla. Kājas plecu platumā uz grīdas, ceļgali saliekti aptuveni 90 grādu leņķī. Ķermenis ir atbrīvots, zods viegli pacelts. Labās rokas rādītājpirkstu un vidējo pirkstu pielikt pie nāsīm un 64 reizes spiest uz leju. Ja ir akūtas iesnas, vingrinājumu jāizpilda ik pa stundai.

Z.Hornfeka, N.Ma "Veselīgs dzīvesveids pēc ķīniešu kalendāra"

Untitled Document

/atjaunoti 08.09.2014/

 

Untitled Document

Visi teksti © LanHua, 2002-2014
Informācijas un attēlu pārpublicēšana bez rakstiskas atļaujas stingri aizliegta