lat -- rus

 

 

Chu Shu, Siltuma uzglabāšana; 23.augusts- 7.septembris

Gada četrpadsmitā perioda patrons ir briesmīgs bārdains karotājs. Viņa varas simboli ir uguns vainags un banānu palmas lapu vēdeklis, kas norāda uz rudenīgo karstumu.

Plaušas- rudens orgāns:

Rudenim raksturīgs sausums, tā elements ir metāls, galvenais orgāns- plaušas. Tradicionālā ķīniešu medicīna rudeni saista ar bēdām un raizēm, jo daba dodas pretī ziemai. Daži cilvēki ir sevišķi uzņēmīgi pret rudens melanholiju, tomēr labāk pavisam apzināti pievērsties šī gadalaika skaistajām pusēm un tiekties pēc miera un līdzsvarotības. Dvēselei un Ci jāatgriežas iekšienē. Rudens ir miesas un psiholoģiskās saudzēšanas laiks. Neievērojot šos noteikumus, cilvēks nodara ļaunu savam plaušu Ci, kas ziemā var izraisīt slimības. Rudenī vajadzētu celties agri un iet gulēt agri.

Izturēšanās ikdienā:

Tā kā temperatūras svārstības starp dienu un nakti pieaug, daudzi cilvēki cieš no gļotādu sausuma, izsitumiem uz lūpām un sausas ādas. Dažiem sausums izpaužas kā kairinošs klepus un pastāvīgas slāpes. Sausuma sajūtu mazinās ūdens, āboli, zaļo lapu dārzeņi, spināti un Ķīnas kāposti. Tie veicina siekalu veidošanos, baro Iņ un mitrina plaušas. Asas, kaltētas un karstas garšvielas, piemēram, lokus, ķiplokus, čili un kanēli, jālieto taupīgi. Pret pirmo aukstumu nebūtu jācīnās ar biezām jakām, labāk ķermeni pakāpeniski pieradināt pie aukstuma un norūdīties ziemai.

Uzturs: kastaņu un Ķīnas kāpostu zupa pret sausu ādu

200 g Ķīnas kāpostus nomazgā, saritina lapas un sagriež 2 cm platumā. Vāra buljonā kopā ar 200 g izceptu un nomizotu ēdamo kastaņu, līdz viss ir mīksts. Sāli pievieno pēc garšas. Ēdamie kastaņi stiprina liesu un nieres. Ķīnas kāposti baro Iņ un iedarbojas mitrinoši. Regulāri lietojot, ēdiens tīra un baro ādu, novērš pigmenta plankumus un tumšos lokus zem acīm, ko Ķīnā sauc par 'pandas riņķiem'.

Vingrinājumi pret rudens nogurumu:

1. biežāk ķemmēt matus- ne tikai skaistumam. Spēcīga ķemmēšana stiprina kapilārus zem galvas ādas, stimulē gremošanu un palīdz atmosties;

2. biežāk ar abām plaukstām vai sausu dvieli norīvēt seju. Tas padara vaigus sārtus un liek justies dzīvīgam;

3. ik pa brīdim pielikt mēli pie aukslējām- tas atdzīvina Ci un baro sirdi; biežāk klabināt zobus, tas stiprina zobu saknes un novērš nogurumu. Vairāk...

Z.Hornfeka, N.Ma "Veselīgs dzīvesveids pēc ķīniešu kalendāra"

Untitled Document

/atjaunoti 21.08.2014/

 

Untitled Document

Visi teksti © LanHua, 2002-2014
Informācijas un attēlu pārpublicēšana bez rakstiskas atļaujas stingri aizliegta