lat -- rus

 

 

Da Shu, Lielais karstums; 22.jūlijs- 7.augusts

Gada divpadsmitā perioda patrons ir liels velns ar pliku vēderu un tīģerādas svārkiem. Viņš balansē ar lielu uguns bļodu, kas simbolizē lielu karstumu.

Izturēšanās ikdienā:

Šajā periodā jāuzmanās, lai nedabūtu karstuma dūrienu- ķermeņa temperatūras izlīdzināšanas mehānismi karstumā tik ļoti "apjūk", ka organismā rodas karstuma sastrēgums un ūdens-sāls līdzsvars tiek izjaukts. Pirmie karstuma dūriena simptomi ir pastiprināta svīšana, sasarkusi seja, stipras slāpes, bezspēks, reiboņi un sirdsklauves, nomāktība un slikta dūša līdz vemšanai. Karstuma dūriena gadījumā cilvēks jānogādā vēsā vietā, uz galvas, padusēm un cirkšņiem jāuzliek auksti dvieļi, jādod vēss dzēriens. Tikpat bīstams ir pārmēru aukstums šajā laikā- caurvējš, mazgāšanās ļoti aukstā dušā, kondicionēta telpas- aukstuma šoks var pamodināt slimības izraisītājus. Īpaši tiek skarti elpceļi un gremošanas sistēma. Lielā karstumā ir jārūpējas, lai būtu pietiekami daudz miega. Iemiegot vispirms jānomierinās acīm, tad sirdij; pamostoties kārtība ir pretēja.

Uzturs: Vasaras auglis- arbūzs

Vasara ir arbūzu sezona. Pie mums šo atspirdzinošo augli novērtē tikai sarkanā mīkstuma dēļ. Ķīnā par vērtīgu tiek uzskatīta arī balti zaļā kārta līdz arbūza mizai. Arbūza termiskā kvalitāte ir auksta, tā iekšpuse ir vēsa; tā izvada karstumu, novērš nervozitāti, veicina siekalu veidošanos, dzesē slāpes un ir urīndzenoša. Augļa mīkstums mazina kakla sāpes un palīdz pret rīkles sausumu, atvieglo vasaras smagumu galvā un spiedienu krūtīs.

Sagatavošana: arbūzu sadala astoņās daļās, atdala sarkano mīkstumu un no pārpalikumiem nomizo biezu ārējo cieto mizu. Gaiši zaļo mīkstumu sagriež gabaliņos, apber ar sāli un noliek ievilkties. Pirms gatavošanas lieko šķidrumu nolej. Var izmantot gan svaigā veidā salātos ar dažādiem dārzeņiem (piemēram, gurķi, salātlapām, citrona sulu un medu), gan sautējumos un zupās kopā ar dārzeņiem un gaļu.

Vingrinājumi ar Qi-Gong bumbiņām:

Tas ir ideāls vasaras sporta veids, nav jāsvīst, vingrinājumus var izpildīt mazās, vēsās telpās, pat pie televizora. Bumbiņu virpināšana harmonizē asinsriti un Ci plūsmu, stiprina kaulus un atslābina muskuļu saites. Plaukstās atrodas daudz kairinājuma punktu, pirkstos sākas un beidzas vairākas meridinānas. Radītais impulss pa kanālu tīklu sasniedz orgānus un smadzenes. Bumbiņu (parasti tās ir no dzelzs) un ādas virsmas berzes kontakts rada statisko elektrību, tās siltums stimulē asinsriti. Regulāra vingrināšanās palīdz pret spranda stīvumu, sāpēm kakla skriemeļos un plecu locītavās, sirds vainaga artēriju saslimšanas un pirkstu kustību traucējumu gadījumos.

Abas bumbiņas plaukstā virpina vienu ap otru vispirms pulksteņrādītāja virzienā, tad pretējā virzienā. Kustību izpildīt plūstoši, lai bumbiņas nesistos, tikai viegli viena otrai pieskartos. Tiem, kam ir lielākas iemaņas, virpina bumbiņas tā, lai tās vispār nesaskartos. Lai to panāktu, pirksti ir vairāk jāizpleš un sākumā jāvingrinās ar mazākām bumbiņām. Kad tas izdevies, var nemt vēl vienu bumbiņu pāri un izpildīt vingrinājumu ar abām rokām vienlaikus. Tas ir īsts izaicinājums smadzenēm un roku muskulatūrai. Vairāk...

Z.Hornfeka, N.Ma "Veselīgs dzīvesveids pēc ķīniešu kalendāra"

Untitled Document

/atjaunoti 23.06.2014/

 

Untitled Document

Visi teksti © LanHua, 2002-2014
Informācijas un attēlu pārpublicēšana bez rakstiskas atļaujas stingri aizliegta