lat -- rus

 

 

Shuang Yiang, Salnu atnākšana; 23.oktobris- 7.novembris

Gada astoņpadsmitā perioda patrons ir bārdains karotājs, kurš vicina zobenus. Tas liecina par ziemas aukstuma tuvošanos.

Plaušas- rudens orgāns:

Rudenim raksturīgs sausums, tā elements ir metāls, galvenais orgāns- plaušas. Tradicionālā ķīniešu medicīna rudeni saista ar bēdām un raizēm, jo daba dodas pretī ziemai. Daži cilvēki ir sevišķi uzņēmīgi pret rudens melanholiju, tomēr labāk pavisam apzināti pievērsties šī gadalaika skaistajām pusēm un tiekties pēc miera un līdzsvarotības. Dvēselei un Ci jāatgriežas iekšienē. Rudens ir miesas un psiholoģiskās saudzēšanas laiks. Neievērojot šos noteikumus, cilvēks nodara ļaunu savam plaušu Ci, kas ziemā var izraisīt slimības. Rudenī vajadzētu celties agri un iet gulēt agri.

Izturēšanās ikdienā:

Šajā gada periodā priekšplānā izvirzās ķīniešu uztura koncepcija bu- tas apzīmē dziedinošu diētu, kas balstīta uz enerģijas pievadīšanu vai tās izlīdzināšanu, ko panāk ar pareizu uzturu. Bu visdrīzāk varētu raksturot ar vārdu "sātīgs", jo runa ir par organisma sagatavošanu ziemas aukstumam. Šajā periodā gatavo ilgi sautējamus ēdienus, kas satur daudz auna gaļas, ingveru un dateles, kā arī citas sildošas sastāvdaļas.

Rudens ir krizantēmu tējas dzeršanas laiks- tās garša ir salda un rūgta, tā harmonizē aknas, izvada karstumu, atindē un palīdz pret galvassāpēm, augstu asinsspiedienu, augoņiem, kā arī pret sausām un iekaisušām acīm.

Uzturs: Laimes tofu- sēņu ēdiens imūnsistēmas stiprināšanai

Piecas kaltētas šitake sēnes iemērc siltā ūdenī. 50 g šampinjonu nomazgā un sagriež četrās daļās. PakChoi (vai Ķīnas kāpostu) nomazgā, notīra un un īsu brīdi ieliek karstā ūdenī. 250g tofu sagriež 1cm gabaliņos un ar salveti nosusina. Pannā sakarsē eļļu un apcep tofu gabaliņus gaiši dzeltenus. Tofu atstāj pannā un pievieno divas ēdamkarotes sojas mērces, cukuru, sāli un vienu glāzi ūdens. Pieliek sēnes un dārzeņus un turpina vārīt, kamēr šķidrums gandrīz iztvaikojis un sēnes mīkstas. Nelielā ūdens daudzumā iejauc mazliet kukurūzas cietes un pievieno ēdienam, samaisa, līdz veidojas mērce.

Vingrinājums pret iesnām:

Taisnu mugurus apsēsties uz krēsla. Kājas plecu platumā uz grīdas, ceļgali saliekti aptuveni 90 grādu leņķī. Ķermenis ir atbrīvots, zods viegli pacelts. Labās rokas rādītājpirkstu un vidējo pirkstu pielikt pie nāsīm un 64 reizes spiest uz leju. Ja ir akūtas iesnas, vingrinājumu jāizpilda ik pa stundai.

Z.Hornfeka, N.Ma "Veselīgs dzīvesveids pēc ķīniešu kalendāra"

Untitled Document

/atjaunoti 08.10.2014/

 

Untitled Document

Visi teksti © LanHua, 2002-2014
Informācijas un attēlu pārpublicēšana bez rakstiskas atļaujas stingri aizliegta