lat -- rus

 

 

Qing Ming, Tīrs un gaišs; 4.aprīlis- 20.aprīlis

Gada piektā perioda patrons ir mirušo gars ubagojoša mūka izskatā. Izkārtā mēle liecina, ka viņš jau ir miris.

Izturēšanās ikdienā:

Ķīniešu sakāmvārds vēsta: tas, kurš Qing Ming laikā sev pie apģērba nepiesprauž kārklu zariņus, nākamajā dzīvē būs cūka vai dzeltens suns. Šī tradīcija saistās ar ticējumu, ka nolauzti kārklu zari aizdzen ļaunos garus. Šajā periodā jāatceras arī mirušie senči, jāsakopj kapuvietas un pirmajā siltajā dienā jātiekas kapos, lai kopā ar mirušajiem baudītu pikniku.

Ķermenim tagad nepieciešama atbrīvoties no ziemā uzkrātajiem taukiem un kaitīgām vielām. Šim periodam piemēroti noteikti dārzeņi un augļi, kuru dziedinošā iedarbība palīdz novājēt.

Uzturs:

Gurķa termiskā kvalitāte ir auksta, tas izvada karstumu, indes un lieko šķidrumu, kā arī baro ādu. Tomāts ir termiski neitrāls, tas dzesē slāpes, stiprina liesu, harmonizē aknas un veicina gremošanu. Rutks sakārto Ci, mazina klepu, izdala krēpas un izkliedē vēju ķermenī, tāpēc tas ir ideāls līdzeklis pret saaukstēšanos. Ausaine (muer) ir termiski neitrāla, satur daudz olbaltuma un minerālvielu, kā arī samazina tauku līmeni asinīs un saglabā artēriju elastīgumu. Šampinjoni ir neitrāli, izdala karstumu asinīs un sekmē svīšanu, tāpēc īpaši ieteicami cilvēkiem ar lieko svaru. Čili pipari ir termiski karsti, izvada aukstumu, atslogo kuņģi un sekmē vielmaiņu. Ķiploks ir silts, tas padzen vēju un sakārto Ci, stiprina liesu un baro kuņģi, veicina aknu atindēšanas funkciju. Ķīnas kāposts ir viegli atvēsinošs, izvada karstumu un indes, palīdz pret paģirām un veicina gremošanu. Baklažāns ir vēss, atdzīvina asinis, mazina sāpes un palīdz pret tūsku. Burkāns ir neitrāls, tas dzidrina acis, stiprina liesu un novērš aizcietējumus. Ķirbis ir silts, tas mazina iekaisumus, izvada indes un parazītus no organisma. Jūras kāposti ir termiski auksti, iedarbojas pret klepu un aizsmakumu, izvada šķidrumu, palīdzot notievēt.

Masāža ar piesitieniem:

Plauksta un pirksti veido iedobi, tāpēc piesitieni jāizdara ar pirkstu galiem un delnas spilventiņu vai malu. Rokai masāžas laikā ir jāvirzās uz augšu un leju, turklāt visam spēkam jānāk no rokas, bet plaukstas locītavai jābūt elastīgai, tomēr tā nedrīkst pārāk daudz locīties. Ar piesitieniem masē locekļus, īpaši elkoņus un paduses, plecus un muguru, gurnu rajonu, kā arī sēžamvietu un vēderu. Sākumā atkārto 5 lī, vēlāk skaitu palielina. Regulāri masējot, piesitieni veicina kaloriju lokālu sadedzināšanu un tauku sadalīšanos, tie stiprina muskuļus un saistaudus Vairāk...

Z.Hornfeka, N.Ma "Veselīgs dzīvesveids pēc ķīniešu kalendāra"

Untitled Document

/atjaunoti 12.04.2014/

 

Untitled Document

Visi teksti © LanHua, 2002-2014
Informācijas un attēlu pārpublicēšana bez rakstiskas atļaujas stingri aizliegta